Malin och Lovisa

1 advent
Hahahaha hade heeeelt glömt bort våran blogg. Oj vad många det måste vara som läser bloggen nu för tiden... eller inte. Vem läser en blogg man inte skriver på liksom?
 
Nu är det i alla fall första advent. Det känns inte som det. Tiden går för fort. Det borde vara långt kvar. Dessutom känns det som att alla våra traditioner håller på att suddas ut. Tråkigt, men jag antar att sånt är livet. Om jag säger till mamma och pappa att jag vill göra något (har inget bra exempel), för det brukar vi ju alltid göra, så blir det oftast ett nej. Det är synd. Men det är ju en del som har att göra med att man vill äta adventsfika, men eftersom vi har ändrat våra matvanor, så försöker de alltid komma på med massa andra förslag på fika, som inte alls är något mysigt traditionellt adventsfika. Men vi får se om det kan ändras liiiite på. Jag vill ha mina traditioner.
 
I morse var det ju första avsnittet av julkalendern. Den var kanske lite udda, men ändå rätt bra. 
Sen har jag gjort lite läxor, och nu sitter jag och undrar över om det är någon kompis som har lust att träffa mig idag, eller om alla firar advent med sina familjer. Jag antar att det bara finns ett sätt att ta reda på, så nu ska jag helt enkelt messa och fråga. 
 
Vi hörs! 
//Malin