Malin och Lovisa

Åland

Heej!
Hade det bäst på Åland! Så himla kul det var. Känns nästan som om det inte hänt. Det var för kort tid vi var där. Först längtade jag till lägret och nu längtar jag tillbaka. Visst jag fick jobbigt att andas en massa gånger under lägret men det var ändå kul. Ååh saknar det verkligen!!

I måndags åkte vi minibuss (tre stycken för att alla skulle få plats) klockan 05:00 på morgonen. Klockan 09:30 gick finlandsfärjan till Åland. Det blev lite gungit men det gjorde inte så mycket. Vi va inne på taxfree:n, spelade maffia, stod ute på däck och tittade ut över havet, och åt mat. Gjorde nog inte mycket mer än så. Alltså alla gjorde ju inte det men jag och mina kompisar.
När vi kom till Åland checkade vi in på hotellet, packade badväskorna och drog till simhallen då vi hade vårat första träningspass på lägret. Jobbigt men roligt såklart. Efter träningen åt vi middag på hotellet och sen fick vi göra vad vi ville till läggdags.

På tisdagen hade vi morgonträning, fast den var inte så jättetidig i alla fall. Det var en bra träningstid och ett bra träningspass. Efter träningen gick jag och Andrea och köpte en vanlig bikini till mig (som dock är lite för stor). Sen var det lunch. God mat. Det var det förresten hela tiden. Inget speciellt men helt okej. Efter lunchen drog alla ner till stranden. Där blev vi indelade i lag. Jag var med Max och "Wille". Sen hade vi en tävling i att bygga sandslott. Vi vann inte. Hahaha vad fult det blev. Men det är inte världens lättaste sak att bygga sandslott med bara händerna. Sen fick vi nya lag då vi var lite fler i varje lag. Vi fick välja ut en person att gräva ner i sanden. Den som grävt ner personen mest vann. Vi vann inte. Fast vi vann nästa tävling, vilket var att göra en typ skulptur till de nergrävda personernas huvuden. Vi gjorde en krokodil. Andreas idé. Sen fick vi bada in the hav. Det var lagom varmt. Vi badade från en brygga och så fanns det en flytbrygga också som vi simmade ut till. Kunde ha badat från stranden men det är kul att hoppa ju! Efter det åkte vi till hotellet, packade simväskorna och åkte och tränade igen. Det var min värsta träning med tanke på andningen. Men skitsamma. Sen middag. Sen göra vad vi ville och sen sova.

Onsdagen såg ut ungefär likadant som tisdagen fast i stället för att va på stranden spelade vi minigolf. Jag var med Sara, Vilma och Emma, vilka jag även delade rum med. Sen så gjorde vi "reklamfilmer" i sandslottsgrupperna också. Fast vi filmade inte, utan spelade upp dom live framför de andra simmisarna. Gud vad sämst vi var. Speciellt jag. Jag och min dumma scenskräck och de andra orkade inte göra nåt kul vilket de andra grupperna gjorde så vi bara pratade. Skittråkigt.

Igår hade vi också morgonträning. Roligaste träningen på lägret som avslutning. Det enda vi körde var lagkapper! Mitt lag vann aldrig men än sen? Ändå roligt ju! Sen fick vi va på äventyrsbadet en stund som var jättetråkigt. Jag åkte vattenrutschkana (stavning) en gång sen bytte jag om. Innan vi åkte tog vi gruppbild på alla fina simmisar och tränare. Sen åkte vi mot finlandsfärjan igen och åkte hem. Åt buffé på båten på vägen hem och det var gott. Speciellt med efterrätt. Haha!
I minibussen satt vi och lyssnade på radio typ hela vägen! Fast jag gillar musik så mig gjorde det inget. Våran minibuss var först tillbaka till centralbadet. Ha!

That's all! ^^ <3
Chiao! :*
//Malin